marți, 4 octombrie 2011

M.D.

Am venit sa lucrez la firma ei pe 1 august, cu promisiunea ca din septembrie am carte de munca.
Am avut carte de munca din noiembrie, pe 4 ore, eu stau 10.
Nu m-am ridicat niciodata sa plec la ora 5 fix. Nu am cerut niciodata bani in plus.
Cand am lucrat in weekend si nu mi-a dat bani nu am cerut.
Cand am avut o problema si am avut nevoie de cateva zile mi-a spus cat de rau ii pare, ca ma ajuta, imi da în avans din salariu, sa merg sa rezolv. Nu mi-a dat nici bani inainte de data de salariu, dar nici timp sa imi rezolv ce aveam nevoie... ce sa faca ea daca e de lucru! Nu poti decat sa te bucuri cand este de lucru.
Sa nu plec din oras, cum imi pusesem problema, ca ea e insarcinata si nu poate sa vina din Constanta sa gaseasca pe altcineva acum, are incredere in mine, sa raman. Am ramas.
Dupa un an mi-a dat si o saptamana de concediu. Intreaga! In care m-a sunat sa lucrez ceva. Cand i-am cerut bani pe o saptamana inainte de concediu a fost foarte mirata, a fost de la sine înţeles că mi-a făcut o favoare sa mi-i dea.
Lunea trecuta mi-a murit cineva apropiat. Miercuri m-am dus de la 7 la serviciu sa termin treaba, sa pot pleca la 1, sa ajut si eu cu ceva inainte de inmormantare, cum pare a fi normal.
Vineri m-am intors la serviciu înainte de ora 8 dimineata. Sambata si duminica am lucrat sa termin ce trebuia terminat pana luni.
Luni mi-a explicat ca a omis sa-mi dea salariul vineri. Ce pot sa spun, observasem.
Luni la 5 mi-a trimis in sfarsit salariul, mai putin cu 50 de lei.
"De ce?", "A trebuit sa muncesc eu mai mult, mi s-au decalat niste comenzi din cauza ta. Stiu ca ai lucrat si in weekend, dar am avut intarzieri", "Dar am avut un necaz, nu mi-am luat liber sa ma distrez!", "Da, dar de ce ai plecat de miercuri? Nu puteai sa te duci joi la inmormantare?".
Aici i-am spus la revedere si i-am inchis.
De dimineata a venit cineva din partea ei sa ii predau cheile de la birou. Sa merg sa lucrez unde mi se permite sa inchid telefonul sefului.

12 comentarii:

  1. astia merita sa te duci frumos zilnic sa le aprinzi lumanari la biserica pentru faliment..zau :)) ca si multi altii care au senzatia ca daca iti dau un ban toate celulele tale sunt ale lor..

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa zica saru' mana ca ai inchis doar telefonul. Tu esti fata bine crescuta si nu se face sa o reclami la itm, anaf si altele, mai ales ca e femeia gravida.

    RăspundețiȘtergere
  3. Omg. Succes pe viitor, sper să-ţi găseşti ceva mai bun. Poate că tot răul spre bine, vorba românului...

    RăspundețiȘtergere
  4. Atata lacomie nu am putut vedea....rau ai facut ca ai ramas la rugamintea ei,trebuia sa pleci mai demult.Oricum,tot raul spre bine.Ai invatat o lectie de viata.

    RăspundețiȘtergere
  5. Data viitoate stii ce trebuie sa nu faci.Munca suplimentara si sacrificiile nu se platesc decat cu un ciocan in cap ca sa nu zic altfel, deci....

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce calmă poți să fii, ce mult ai rămas...
    Wow.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna,
    Toate cele descrise de tine sunt incalcari ale legii si se pedepsesc.
    Pentru evenimente importante in familie conform codului muncii se dau un numar de zile.
    In Contractul colectiv de munca se si specifica numarul.
    Si eu la locul de munca m-am confruntat cu dinastea, dar am reusit mereu sa imi impun punctul de vedere cu legea in mana.
    Despre concediere, ce sa zic, daca erai in perioada de proba, o poate face fara niciun risc, dar dupa nu.
    Oricum, o groaza de fara de legi acolo.
    :)
    Mult succes, mi-ar placea sa discutam cumva si live.

    RăspundețiȘtergere
  8. @black ares, vezi ca tocmai ti-ai exprimat dorinta de a te intalni live cu prietena unuia extrem de gelos si de posesiv! Eu ti-as sugera sa te intalnesti ,,live'' cu mama dvs, iti spun ca merita! :)) Dupa ce ca esti laudaros, mai esti si libidinos...

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, nu mi-e clar de ce ai lasat-o pe aia sa isi bata joc de tine dar orice sut in cur...
    Dan, de unde a reiesit ca black ares e libidinos (e doar o curiozitatea de-a mea) :)

    RăspundețiȘtergere
  10. bogdana, din acelasi motiv din care i-am inchis si telefonul, ca sa nu-i spun ceva urat si mai ales de sila. apoi mi-a explicat contabila ei ca daca ii fac o plangere la ITM, tot ea (contabila) are de tras, pentru ca "sefa" fiind gata sa nasca si in alt oras... dan este bun prieten cu directorul itm-ului, ar fi fost usor, dar... poate sunt fraiera, insa am vazut ca roata se intoarce mereu.

    RăspundețiȘtergere
  11. da, da, asta cu roata e atat de adevarata, oricum, postarea vad ca e mai veche, sper ca intre timp sa te scalzi in ape mai limpezi :)

    RăspundețiȘtergere
  12. pffffff, e plin de prosti din astia. numa ca madam asta o sa falimenteze curand, ca azi o teapa, maine alta, i se duce buhu. si stii cum e, pana da peste unu care o sa ii distruga cosmelia. da, e o roata, dar nu a destinului. e economica :)), thank God! :D

    RăspundețiȘtergere