luni, 16 noiembrie 2009

Indicii anatomice


"De ce te uiţi la mine
Cu ochi străini şi goi,
Eu cred c-ar fi mai bine
Să-i scoatem pe-amândoi."

Lectura am început-o încă de la coperţi pe care, recunosc, eu iniţial am văzut desenate o pereche de silicoane. Nu că aş avea nevoie să visez mălai, dar probabil simţul meu artistic pătrunzător a interpretat aşa. Prin urmare am lăsat deoparte Integrala Andrei Mladin şi am pus mâna pe... Indiciile Oanei să văd care-i treaba.

După trei zile de de citit într-un suflet, multele idei pe care le ştiu a spune se rezumă la următoarea: mai vreau.
Calculasem eu că o să îmi placă pentru că cei care o citiseră au zis că au râs, deci dacă e cu râs, este clar pentru mine. Culmea, că nici nu am râs, dar mi-a părut şi rău că s-a terminat, cum nu îmi amintesc să-mi mai fi părut de mult. Eu l-am găsit un roman poliţist serios, cu umor suficient să nu devină plictisitor, potrivit cât să stârnească zâmbete, dar parcă nu râsul, şi cu destulă adrenalină cât să ai impresia că se va petrece toată acţiunea fără tine dacă laşi cartea din mână.

E drept totuşi că pe mine nu acţiunea cărţii m-a ţinut în priză, ci personalitatea Iolandei, personajul principal. De la Melania Rodicăi Ojog-Braşoveanu nu m-a mai fascinat atât de mult o altă figură. Am bănuit că atitudinea şi replicile Lalei au provocat râsul. Eu le-am găsit fireşti pentru un om cu povestea ei.
Citind, mă întrebam dacă Iolanda Ştireanu există cu adevărat (aş fi făcut bine să urmăresc ce a scris Oana pe blogul ei despre Indicii, dar de); atât de logic construit mi-a părut personajul, încât mă gândeam că nu poate fi doar fictiv. Caracterul ei, reacţiile, replicile şi întreaga atitudine sunt foarte interesant potrivite şi surprinse şi nu pot decât să o aplaud pe Oana pentru imaginaţia creatoare şi capacitatea de redare pe care le are.

Aşadar, în speranţa că Parfumul văduvei negre va ieşi cât mai curând, nu îmi rămâne decât să vă recomand călduros Indicii Anatomice. Serviţi cu încredere.

13 comentarii:

  1. Ahhhhhhh, nu mi-ai dat şi mie un "indiciu anatomic".

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow, merci, deci ti-a placut. Wow... nu mai stiu ce sa zic. Si nu, Iolanda nu e reala.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte mult mi-a placut, dar atata m-am priceput sa scriu. Intr-un fel egoist ma bucur ca iolanda e doar un personaj, mi-ar fi parut rau sa fie reala si sa nu pot sa o cunosc :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai daca ar fi fost reala, precis ca ar fi adus-o Oana intr-o seara la club ca s-o cunoastem. Intr-o vineri in care tu n-ai fi putut veni, evident.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-ai făcut poftă de citit. Recunosc că, de când m-am apucat de blogăreală, n-am prea făcut-o. Un Stephen King stufos, un pic de Murakami, iar acum Bruckner-ul primit de la Julius. Mă mai vântur puţin pe aici, după care merg în pat, cu "Care dintre noi doi l-a născocit pe celălalt"...

    RăspundețiȘtergere
  6. link exchange?!
    daca vrei... mai jos blogu meu,trecema cu numele News...ms

    http://seducatori.blogspot.com

    daca mai adaugat trimite mesaj cu adresa ta

    RăspundețiȘtergere
  7. ^ epic fail. O plasa de cratime pentru nenea..

    Revenind, voiam sat-i (!) zic despre Ojog Brasoveanu ca-i autoarea mea preferata de romane politiste. Ma rog, era, in sensul ca n-am mai citit nimic de-al ei de acum cativa ani buni. Iar pe-atunci toate personajele mi se pareau credibile.

    Stii "Al Cincilea As"?

    RăspundețiȘtergere
  8. Cristi, mersi, dar lasa...

    Alex, din romanele istorice am citit doar Intalnire la Elysee, si abia acum uitandu-ma pe Wikipedia realizez cate nu am citit de ROB! Iata cum ai facut o fapta buna pe ziua de azi semnalandu-mi aceasta tragedie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Şelevece, maica, alea sunt carti pentru oameni mari, de care zici tu. Eu sunt inca la faza in care mai recitesc Ciresarii si Vlad Musatescu. Dar ramane intre noi asta...

    RăspundețiȘtergere
  10. Ia te rog! Vlad Muşatescu e clasic! Pentru mine, cel puţin! "De-a puia gaia", "De-a baba oarba", "Cei trei veseli năpârstoci", "Expediţia Nisetrul 2", "Aventuri aproximative"...
    Tanti Raliţa (aşa mă cam văd eu la vârsta senectuţii! :D ), bulgăroaica de Penke, Maestrul Conan Doi! S-avem pardon! Eeei, iote la ea... cărţi de oameni mici!...

    RăspundețiȘtergere
  11. ^ Ce m-ai lovit cu Musatescu, de nu-ti inchipui. Sa zicem ca stiu cam toate aventurile lui Conan, insa am pierdut volumul 2 din Contratimp, fix ala unde Conan isi vede in sfarsit romanul publicat.

    Damn it!

    RăspundețiȘtergere
  12. Selevece, eu sunt om mic mare ;P Eu ma vad in schimb ca Maestrica, si aici nu ma refer la proportii ci la faptul ca pe viitor, cand o sa ma apuc eu de scris romane, o sa fiu precis permanent in cautarea unei oaze de liniste :))

    Alex, nu stiu cum ma nimeresti, dar nici Contratimp n-am citit. Daca "Al cincilea as" am gasit imediat pe net, pe-asta nu-l gasesc. Nu stiam ca a apucat totusi sa scrie un roman :))

    RăspundețiȘtergere